Sunday, January 16, 2011

Kera DiHutan Disusukan Anak DiRumah Mati Kelaparan


16 Januari...Majlis Penyempurnaan Program Bantuan Rumah (PBR) KKLW telah disempurnakan oleh Dato'T..Didalam majlis ini Dato' T sebagai Pengerusi Felcra dan Ahli Parliman Pasir Salak telah mengeluarkan peruntukan sebanyak 1.4 Juta dari Felcra Berhad untuk membina 22 buah rumah Bina Baru dan 33 buah rumah Baik Pulih..

Setelah disiasat peruntukan ini telah disalurkan kepada kroni yang lansung tiada kaitan dgn Felcra samada Peserta atau Peneroka..Apakah Matlamat Felcra yang sebenarnya..??Membantu Kroni atau Peserta...???

Ada juga yang mendakwa telah menerima peruntukan ini bnyk kali, sehingga ada yang boleh buat rumah sewa.Kemana hak sebenar Peserta Felcra yang menyerahkan tanah berekar-ekar kepada Felcra...???

Budjet untuk Program ini sebanyak RM 1.4 Juta dan Budjet untuk 1 buah rumah adalah RM33000x22 = RM726000 dan 33 buah unutk Baik Pulih adalah RM67400 adakah nilai ini munasabah..Kemane wang yg selebihnya..????

Mengapa Projek Perumahan Gen2 di Felcra seberang Perak masih lagi jd tanda tanya..Mane yang lebih penting Peserta @ Kroni..???Sedangkan Premium Tanah utk tapak sudah dibayar..

Menurut beberapa sumber ada yang mendakwa meraka hanya mendapat RM14.20 untuk seekar tanah yang diserahkan kpd Felcra..adakah ini berbaloi...??

Dato'T boleh dianggap sbg Kera Dihutan Disusukan Anak Dirumah Mati Kelaparan

Selepas ini berapa banyak lg Kes salah urus tadbir Felcra yang kita akan saksikan...



No comments: